Προσκεκλημένη Ομιλία, Γιάννης Σκαρπέλος – Ελίνα Ροϊνιώτη, Video Games
Ο Γιάννης Σκαρπέλος και η Ελίνα Ροϊνιώτη θα δώσουν ομιλία στο πλαίσιο του μαθήματος «Πληροφορική για την Τέχνη ΙΙΙ» την Τρίτη 5 Απριλίου στις 12.00 στο Εργαστήριο Πολυμέσων (αίθουσα 517, 2ος όροφος, κτίριο Βιβλιοθήκης). Η ομιλία θα είναι διαθέσιμη και μέσω MS-Teams. Ο κωδικός για σύνδεση στην ομάδα της ομιλίας είναι nuqtsbk ή μπορείτε να ακολουθήσετε απευθείας τον σύνδεσμο εδώ.
Η ομιλία θα επικεντρωθεί στο πώς η τέχνη χρησιμοποιεί τα παιχνίδια και την κουλτούρα των παιχνιδιών ως μέσο έκφρασης. Θα αναφερθούν έργα σύγχρονης τέχνης που οικειοποιούνται την υλικότητα των παιχνιδιών και έργα τέχνης που αποτελούν παιχνίδια, υιοθετώντας ωστόσο μια κριτική ματιά.
Ο Γιάννης Σκαρπέλος είναι Κοινωνιολόγος. Είναι Καθηγητής στο Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου με γνωστικό αντικείμενο «Εικόνα, Επικοινωνία, Πολιτισμός». Τα διδακτικά και ερευνητικά ενδιαφέροντα αφορούν την κοινωνιολογική και σημειωτική ανάλυση εικόνας, ενώ την τελευταία δεκαετία ασχολείται με την υπολογιστική ανάλυση μεγάλων οπτικών δεδομένων, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και την ανάλυση κοινωνικών δικτύων. Έχει συμμετάσχει στην επιμέλεια του τόμου Ψηφιακά Παιχνίδια: Φιλοσοφικές, κοινωνικές και πολιτισμικές αναζητήσεις (Oasis, 2019).
Η Ελίνα Ροϊνιώτη είναι μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου. Βασικό αντικείμενο της ερευνάς της είναι ο χώρος των video games. Ο τρόπος με τον οποίο συντίθεται η έννοια του χώρου στα ψηφιακά παιχνίδια εξαρτάται από το είδος του παιχνιδιού που μελετάμε, από το βαθμό ελευθεριών που απολαμβάνει ο παίκτης, το είδος της διαντίδρασης που επιτρέπει ο κώδικας και από τον τρόπο με τον οποίο εν τέλει, ορίζεται και προσδιορίζεται η ανθρώπινη δράση. Ολοκλήρωσε τη διδακτορική της διατριβή το 2018 με τίτλο «Ο χώρος στα μαζικά πολυχρηστικά διαδικτυακά παιχνίδια ρόλων (MMORPG): παιχνίδι, κοινωνικότητα, διαμεσολάβηση». Οι βασικές σπουδές και το μεταπτυχιακό της είναι στην Κοινωνιολογία. Έχει συμμετάσχει στην επιμέλεια του τόμου Ψηφιακά Παιχνίδια: Φιλοσοφικές, κοινωνικές και πολιτισμικές αναζητήσεις (Oasis, 2019).