Διάλεξη με θέμα: «Το επιμελητικό έργο στην εποχή των μεγάλων δεδομένων»-Δρ Κωνσταντίνος Βασιλείου (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας)
Την Τετάρτη 4/12/2019, στο πλαίσιο του μαθήματος “Επιμέλεια Σύγχρονης Τέχνης” του ΜΠΣ «Επιμέλεια Εκθέσεων: Θεωρητικές και Πρακτικές Προσεγγίσεις» του Τμήματος Εικαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης, ο Δρ. Κωνσταντίνος Βασιλείου, Επίκουρος Καθηγητής στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στη Φλώρινα, θα δώσει διάλεξη με θέμα: «Το επιμελητικό έργο στην εποχή των μεγάλων δεδομένων». Η διάλεξη θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα 258 (στο ισόγειο της Βιβλιοθήκης) στις 18:00 και είναι ανοιχτή σε όλα τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας, καθώς και στο ευρύ κοινό.
Διοργάνωση: ΠΜΣ «Επιμέλεια Εκθέσεων: Θεωρητικές και Πρακτικές Προσεγγίσεις», Τμήμα Εικαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης, Σχολή Καλών Τεχνών
Συντονίστρια: Βικτώρια Φερεντίνου
Περίληψη
Από τη δεκαετία του 1970, ο επιμελητής εκθέσεων αναδεικνύεται σε κομβικό παράγοντα στη διαμόρφωση της σύγχρονης τέχνης. Αυτό συμπεριλαμβάνει μια μεταβολή της επιμελητικής εργασίας. Καθιερώνεται έτσι η “συγγραφή της έκθεσης” ως αλληλένδετη πρόταση θεωρίας της τέχνης και κατάρτισης (στησίματος) της έκθεσης. Παρά ταύτα, ο όγκος της συγκαιρινής μας τέχνης και η άνευ προηγουμένου διεθνής κινητικότητα έργων και καλλιτεχνών έχουν αρχίσει να αλλάζουν την επιμελητική πρακτική. Ο επιμελητής καλείται να διαχειριστεί όχι μόνο τη σημειολογική και θεματική πολυπλοκότητα των έργων αλλά και την αυξανόμενη πολυπλοκότητα της κοινωνίας της τέχνης, η οποία γιγαντώνεται σε τέτοιο βαθμό ώστε να γίνεται δυσκατάληπτη. Δεδομένου μάλιστα ότι η σύγχρονη τέχνη εξ ορισμού έχει μια διαπερατότητα προς τις υπόλοιπες πολιτισμικές παραστάσεις, βρίσκεται αντιμέτωπος έτσι περισσότερο με έναν όγκο δεδομένων και λιγότερο με σαφείς τάσεις της τέχνης. Η παρούσα διάλεξη θα εξετάσει κάποια από τα ζητήματα που φαίνεται να προκύπτουν από αυτές τις μεταβολές.
Βιογραφικό
Ο Κωνσταντίνος Βασιλείου διδάσκει στη σχολή Καλών Τεχνών της Φλώρινας. Είναι διδάκτωρ του Πανεπιστήμιου Παρίσι 1 Πάνθεον-Σορβόννη και έχει διδάξει σε διάφορα ελληνικά πανεπιστήμια (ΑΣΚΤ, ΑΠΘ, Θεσσαλίας, Κρήτης, Πάτρας). Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα επικεντρώνονται κυρίως στη σχέση τέχνης και τεχνολογίας, στη φιλοσοφία του σύγχρονου πολιτισμού και της τέχνης, όπως και στη θεωρία των μέσων. Έχει δημοσιεύσει μελέτες σε αρκετές χώρες της Ευρώπης και στις ΗΠΑ. Είναι επίσης συγγραφέας δύο μονογραφιών Προς την τεχνολογία της τέχνης και Το διασκεδαστικό άπειρο.